Resultaten Klanttevredenheidsonderzoek
- Plaza Sportiva
- 27 jun
- 3 minuten om te lezen

Bij Plaza Sportiva vinden we openheid en betrokkenheid ontzettend belangrijk. Daarom willen we jullie via deze nieuwsbrief inzicht geven in de uitkomsten van het recent uitgevoerde klanttevredenheidsonderzoek. We kiezen er bewust voor om de conclusies en aanbevelingen met jullie te delen. Zo weet je precies wat er goed gaat, wat beter kan, en waar we in de toekomst aan willen werken.
Hieronder vind je de integrale weergave van de conclusies en aanbevelingen uit het onderzoek:
Plaza Sportiva krijgt een hoger rapportcijfer en wordt vaker aanbevolen in vergelijking met 5 jaar geleden
Plaza Sportiva wordt met een 8,0 beoordeeld. Dit is een significante verbetering van het gemiddelde totale rapportcijfer ten opzichte van 5 jaar geleden. Toen kreeg Plaza Sportiva met een 7,7 overigens ook al een ruim voldoende. Er zijn beduidend meer promotors dan criticasters van Plaza Sportiva. De Net Promotor Score (NPS) komt uit op +31. Ook dit is fors hoger dan 5 jaar geleden (+8). De hogere waardering voor Plaza Sportiva ten opzichte van de vorige meting is onder andere toe te schrijven aan een verbetering in de ācommunicatie richting de ledenā. Dit is dan ook niet langer een verbeterpunt.
Plaza Sportiva heeft met o.a. fitness, groepslessen, een zwembad en een sauna een zeer compleet aanbod; een veelgenoemd sterk punt. Er zijn daarbij veel (verschillende) groepslessen waar leden uit kunnen kiezen. De lessen zijn van hoog niveau. De sfeer in de sportschool wordt als prettig ervaren. Het is ruim opgezet en niet te druk (waardoor je niet hoeft te wachten bij apparaten). Het personeel is vriendelijk en deskundig en de ruimtes/ toestellen zijn schoon.
De fitnessfaciliteiten worden het vaakst gebruikt; het zwembad het minst
De fitnessfaciliteiten worden het vaakst gebruikt; bijna driekwart van de leden is hier vaak tot regelmatig te vinden. Ook van de groepslessen wordt intensief gebruikgemaakt. Meer dan de helft doet vaak of regelmatig mee aan een groepsles. Het zwembad wordt door ruim vier op de tien vaak tot regelmatig bezocht en bijna zes op de tien gaan vaak tot regelmatig naar de sauna bij Plaza Sportiva. Voor vrouwen zijn de groepslessen gemiddeld de meest bezochte faciliteit; mannen gaan gemiddeld het vaakst naar de fitnessruimte.
Een kwart van de leden maakt weleens gebruik van Laifood
Iets meer dan de helft van de leden maakt gebruik van ƩƩn of meerdere extra diensten van Plaza Sportiva. E-GYM en Laifood zijn de meest gebruikte extra diensten; minimaal een kwart van de leden maakt hier weleens gebruik van. De e-GYM wordt vaker gebruikt door leden die een hogere leeftijd hebben. Laifood is populairder onder jonge leden. Slechts een enkeling maakt gebruik van de kinderopvang en/of voedingsbegeleiding. De extra diensten waar intensiever gebruik van wordt gemaakt, worden allemaal beoordeeld met een rapportcijfer van een 8 of hoger.
Er is een diversiteit aan aandachtspunten; waarbij het merendeel niet nieuw is ten opzichte van eerdere metingen
Het āadequaat reageren op problemenā en āde dienstverlening in relatie tot de kostenā blijven van de uitgevraagde aspecten de belangrijkste verbeterpunten. Wanneer aan leden gevraagd wordt om zelf zwakke punten te noemen, blijkt o.a. dat de kwaliteit van de kluisjes nog steeds niet in orde is. Extra moeten betalen voor de e-GYM is een ander zwak punt dat wederom terugkomt; een aantal leden vindt dit niet gepast gezien de hoge abonnementsprijs. Wat betreft de sauna wordt de behoefte aan een dompelbad weer genoemd.
Er mag verder meer controle rondom de sauna plaatsvinden. Ook wordt een klein horecapunt bij de saunaās gemist. In de fitness en bij de bodypump kan het dumbbell aanbod worden verbeterd. Het is verder belangrijk om alert te blijven op de hygiĆ«ne. In de fitnesszaal is behoefte aan meer (spontane) begeleiding door het personeel.
Daarnaast doen sommige leden de suggestie om een aantal bankjes in de zaal te plaatsen.
Het zwembad is vaak niet beschikbaar of vol. Ook het aantal plekken in de groepslessen kan nog worden verbeterd.
Wat betreft de groepslessen is er ook behoefte aan meer variatie. Tot slot worden de openingstijden van Plaza Sportiva genoemd. Met name in het weekend is er behoefte aan een latere sluitingstijd. In de ochtend wil het personeel verder nog wel eens aan de late kant zijn.
Hoe nu verder?
We zijn trots op de positieve uitkomsten en dankbaar voor de waardevolle feedback. Op basis van deze inzichten gaan we de komende tijd met een aantal aandachtspunten aan de slag, waaronder de kleedkamers en lockers!
In de volgende nieuwsbrieven zullen we aankomende acties delen die we zullen ondernemen om Plaza Sportiva nóg beter te maken. Houd de nieuwsbrieven in de gaten want er komen mooie dingen aan!
Bedankt voor jullie vertrouwen en betrokkenheid. Samen maken we onze club sterker!
Sportieve groet,
Team Plaza Sportiva